Trastorn específic de l'aprenentatge
Sempre que no hi hagi una discapacitat intel·lectual, es tracta d'un trastorn
del desenvolupament que perjudica tant a l'aprenentatge com a la utilització
de les capacitats acadèmiques. Es detecta amb la presència de dificultats
en una o més
de les
àrees següents:
la lectura, la comprensió lectora, l'escriptura, l'expressió
escrita, la capacitat numèrica i el raonament matemàtic.
Trastorn específic de l'aprenentatge
Sempre que no hi hagi una discapacitat intel·lectual, es tracta d'un trastorn
del desenvolupament que perjudica tant a l'aprenentatge com a la utilització
de les capacitats acadèmiques. Es detecta amb la presència de dificultats
en una o més
de les
àrees següents:
la lectura, la comprensió lectora, l'escriptura, l'expressió
escrita, la capacitat numèrica i el raonament matemàtic.
Ansietat
És una emoció que tothom ha experimentat en algun moment i que és una reacció normal i saludable. Serveix per activar les defenses davant d'un perill que s'està produint en el present o que pot succeir en un futur.
L'ansietat es converteix en un trastorn quan la por intensa o la preocupació excessiva no permet funcionar a la persona de manera habitual. Tanmateix, el nostre objectiu ha de ser aprendre a tolerar-la i a gestionar-la, no eliminar-la.
Altes capacitats intel.lectuals
Segons el GTAC del Col.legi de Psicologia de Catalunya, aquest concepte engloba a aquelles persones que presenten unes
característiques intel·lectuals quantitativa i qualitativament
superiors de manera significativa envers la major part de la població en una o més àrees d'aptitud, independentment de l'edat de la persona.
En l'àmbit escolar, es tracta d'una categoria que permet designar alumnes que requereixen una educació
adaptada per tal de poder assolir el desenvolupament personal que el
sistema educatiu pretén per a tots els alumnes.