àrea de psicologia

Trastorn específic de l'aprenentatge

Sempre que no hi hagi una discapacitat intel·lectual, es tracta d'un trastorn del desenvolupament que perjudica tant a l'aprenentatge com a la utilització de les capacitats acadèmiques. Es detecta amb la presència de dificultats en una o més de les àrees següents: la lectura, la comprensió lectora, l'escriptura, l'expressió escrita, la capacitat numèrica i el raonament matemàtic.

Trastorn específic de l'aprenentatge

Sempre que no hi hagi una discapacitat intel·lectual, es tracta d'un trastorn del desenvolupament que perjudica tant a l'aprenentatge com a la utilització de les capacitats acadèmiques. Es detecta amb la presència de dificultats en una o més de les àrees següents: la lectura, la comprensió lectora, l'escriptura, l'expressió escrita, la capacitat numèrica i el raonament matemàtic.


Ansietat

És una emoció que tothom ha experimentat en algun moment i que és una reacció normal i saludable. Serveix per activar les defenses davant d'un perill que s'està produint en el present o que pot succeir en un futur.

L'ansietat es converteix en un trastorn quan la por intensa o la preocupació excessiva no permet funcionar a la persona de manera habitual. Tanmateix, el nostre objectiu ha de ser aprendre a tolerar-la i a gestionar-la, no eliminar-la.


Altes capacitats intel.lectuals

Segons el GTAC del Col.legi de Psicologia de Catalunya, aquest concepte engloba a aquelles persones que presenten unes característiques intel·lectuals quantitativa i qualitativament superiors de manera significativa envers la major part de la població en una o més àrees d'aptitud, independentment de l'edat de la persona.

En l'àmbit escolar, es tracta d'una categoria que permet designar alumnes que requereixen una educació adaptada per tal de poder assolir el desenvolupament personal que el sistema educatiu pretén per a tots els alumnes. 


Transtorn de l'Espectre Autista-

Trastorn del desenvolupament que es caracteritza per les deficiències persistents en la comunicació i en la interacció social en diversos contextos. La simptomatologia es presenta de diverses maneres però sempre està relacionada amb les dificultats en la comunicació, la deterioració o anul·lació de l'activitat social i en patrons restrictius i repetitius de comportament.


Transtorn de dèficit d'atenció

Aquest Trastorn del desenvolupament -amb o sense hiperactivitat- es caracteritza per un patró persistent d'inatenció i/o hiperactivitat i impulsivitat que interfereix en el funcionament de la persona. 


Discapacitat intel·lectual

Transtorn del desenvolupament que inclou limitacions en el funcionament intel·lectual, raonament, resolució de problemes, planificació i pensament abstracte; així com en el comportament adaptatiu, autonomia personal, comunicació i responsabilita social.